Budowa kortów tenisowych – krok po kroku

Budowa kortów tenisowych – krok po kroku

Tenis to niezwykle atrakcyjny sport, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Koleją rzeczy przybywa z tego powodu nowych kortów tenisowych. Z reguły budowane są obiekty o przeznaczeniu komercyjnym, jednak na korty decydują się również osoby prywatne. Budowa kortów tenisowych to poważna inwestycja, dlatego najlepiej zdać się w tym aspekcie na profesjonalistów.

Standardowa budowa kortu do tenisa obejmuje kilka etapów. Pierwszym z nich jest wizja lokalna, która pozwala ustanowić dokładne położenie kortu oraz wybrać najbardziej pasującą do zastanego terenu i wymagań klienta nawierzchnię. Całkowite wymiary kortu tenisowego, który ma kształt prostokąta, charakteryzują się długością 34,80 metra i szerokością 17,10 metra. Co do położenia boiska, to korty zewnętrzne powinny być usytuowane w orientacji północno – południowej. Dzięki temu gracze będą mogli rozgrywać mecze bez dyskomfortu spowodowanego świecącym prosto w oczy słońcem.

budowa kortów tenisowych

Budowa kortu – rodzaje nawierzchni do kortów tenisowych

Znaczenie nawierzchni kortów jest olbrzymie i budowa kortów tenisowych rozpoczyna się od jej wyboru. Od rodzaju zastosowanego rozwiązania zależy dynamika boiska oraz jego późniejsza eksploatacja, a także koszt budowy. Do wyboru mamy kilka rodzajów nawierzchni, które w późniejszym użytkowaniu wpływają zarówno na szybkość gry, kozioł piłki oraz możliwość wykonania poślizgu, jak i na amortyzację, która ma znaczenie dla zdrowia graczy.

Do najpopularniejszych obecnie nawierzchni należą:

O tym, jaka nawierzchnia będzie najlepsza w danym przypadku, decyduje wiele czynników. Do najważniejszych należy jednak to, czy obiekt będzie kryty, czy otwarty, a także techniczne parametry kortu, charakterystyka podłoża oraz budżet, jakim dysponuje inwestor i rodzaj gry, jaki chce na korcie uprawiać (szybki, średni, wolny). Tutaj również trzeba pamiętać, że koszty to nie tylko budowa kortu, ale także jego całoroczna konserwacja, która w przypadku sztucznych nawierzchni jest najtańsza i najmniej problematyczna.